Stále bojujete s obezitou? Změna je hlavně ve vaší hlavě!

Zdravý životní styl sice nahrává hubnutí, ale pro věčné dietáře, kteří bojují s více kily navíc mnohá léta, je stále stejně těžký. Co by vám mohlo pomoci?

Stále bojujete s obezitou? Změna je hlavně ve vaší hlavě!

Důvodů nadváhy může být celá řada, a to včetně dlouhodobých onemocnění nebo třeba potravinových alergií. A co ještě?

Další příčiny

„Svou roli hraje i genetika a návyky z dětství, proto se pacientů vždy ptáme na rodiče, vztah k jídlu a způsob stravování v jejich útlém věku,“ vysvětluje prof. MUDr. Vladimír Teplan, DrSc., garant výživového programu Cambridge Weight Plan. A výživový poradce Ing. Lukáš Vrána dodává, že u mnoha jeho klientů je častou příčinou vyšší váhy nadváhy nedostatek sebekontroly a motivace. Přitom mít pádnou motivaci je nejdůležitější, bez ní se těžko „pohnete z místa“. Doporučujeme, abyste ji našli v sobě. Nehubněte kvůli létu a plavkám, ani kvůli partnerovi a už vůbec ne kvůli štíhlejší kolegyni. Hubněte kvůli sobě.

Důvodů nadváhy může být celá řada, a to včetně dlouhodobých onemocnění nebo třeba potravinových alergií. A co ještě?

Začít a vydržet

Mnoho lidí je pohodlných. Zejména pak ti, kteří už hubli několikrát a výsledek si neudrželi. Jde o to znovu dokázat vystoupit ze své komfortní zóny a mít skutečný zájem o změnu. Co podpoří vaši snahu? Pokud se podaří dietní plán poctivě dodržovat první tři týdny v kuse, jež se vnímají jako zásadní, pak ho snáze přijmete za vlastní delší čas. A v ideálním případě do konce života. Jak je to možné? V této době totiž začínají být vidět první výsledky, ať už jde o první kila dole nebo ještě lépe – úbytek několika centimetrů v pase. Pauza v hubnutí Co však dělat, když se váha či centimetry zastaví, přestože se snažíte? Nenechte se otrávit. Pokud už máte pocit, že dietní stravu nemůžete vydržet, klidně si udělejte redukční přestávku. Což neznamená návrat k předchozímu stravovacímu režimu, spíše hledejte nové chutě, které nejsou energeticky příliš náročné. A přidejte více pohybu; jen tak zůstanete „na nule“; nebudete sice hubnout, ale ani přibírat.

Náš tip: Inspiraci můžete najít například v takzvaných super potravinách nebo v zelené stravě. Vyzkoušejte například moringu, pudink s chia semínky a chlorellou, domácí banánový chlebíček, do kterého přidáte kustovnici čínskou… Pochutnáte si a současně prospějete svému zdraví.

Jak eliminovat stres

Stres a nervozita působí při snaze zhubnout kontraproduktivně; většina lidí, kteří jsou kulatější, mají tendenci nepohodu zajídat. Co naopak pomůže? Najít si spřízněnou duši v rodině nebo mezi blízkými přáteli. Nejenže před nimi většinou nemáte takový ostych jako před cizími lidmi, ale navíc se můžete motivovat a podporovat i si vyměňovat osvědčené recepty nebo nově nabyté zkušenosti. Vidíte se častěji a to je rovněž důležité. „Tato vzájemná ,výpomoc´ je obzvlášť účinná především u dam. Jedna se do šatů vejde, druhá už ne. V tomto ohledu je mezi ženami soutěživost mnohem silnější, protože se stále chtějí svému okolí líbit,“ uvádí profesor Teplan.