Nápoj podporujicí hubnutí!

Kolem správného pitného režimu panuje řada mýtů. Mnoho odborníků přes diety a hubnutí doporučuje pít každý den alespoň 2 – 2,5 litru vody.

Nápoj podporujicí hubnutí!

To je ale trochu přehnané. Na jednu stranu je to pravda, lidské tělo potřebuje pro správné fungování všech procesů doplňovat pravidelně tekutiny. Objem 2 – 2,5 litru odpovídá průměrnému zdravému jedinci. Není to ale tak, že veškeré tekutiny je nutné získat pouze formou pití vody.

Především u ovoce a zeleniny představuje podíl vody v potravě i více než 50 – 80% celkového objemu. Minimálně část z oněch zmiňovaných 2,5 litru si tak naše tělo vezme z běžné potravy.

 

Citrónová voda

Citrusy jako citróny, limetky nebo grepy jsou velmi dobré na hubnutí. Citrusy obecně napomáhají efektivnějšímu metabolismu tuků.

Ovocné a zeleninové koktejly

Řada výzkumů dokládá, že pro hubnutí je důležitý podíl vlákniny v potravě. Vláknina napomáhá zvýšit pocit sytosti, snižuje vstřebávání sacharidů a napomáhá lepšímu trávení. Ideální množství vlákniny je cca 20 – 35 gramů denně. Velmi dobrým zdrojem vlákniny je pak především ovoce a zelenina.

Bylinkové čaje

Bylinkové čaje by měli být významnou součástí našeho denního pitného režimu. Jsou lahodné, osvěžující a velmi zdravé.